צור קשר

10 מקדשים שחובה לבקר בהם בסיאם ריפ

הארכיאולוגי של האנגקור וואט. מתחם אנגקור וואט, שהוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשנת 1992, מורכב ממעל 50 מקדשים בודהיסטיים והינדים מהמאה ה -12. בעוד שמרבית הבניינים קרסו וכוסו בירק, לאוהבי ההיסטוריה עדיין יהיה סיכוי להנות משפע של עבודות אבן שמורות היטב שנותנות הצצה לאימפריה המשגשגת של הקמר. הרחק ממרכז סיאם ריפ נמצאים מקדשים הינדים בולטים באותה מידה, שחלקם ישנים יותר מאנגקור וואט שנהיה סמל תרבות. אם אתם מתכננים טיול בקמבודיה לפחות למעלה מעשרה ימים או לשלב ביקור במדינה תוך כדי נסיעה לווייטנאם, מומלץ מאוד לחקור את האתרים הללו. הם שווים את המאמץ שכן תוכלו ליהנות מנוף עוצר נשימה ושלווה לאורך הדרך. לפני הביקור באנגקור וואט ובאטרקציות ידועות אחרות בסיאם ריפ, המטיילים חייבים לרכוש מעבר אנגקור, הזמין תמורת 20 דולר למסע יום, 40 דולר למסע של שלושה ימים, ו -60 דולר למסע בן שבעה ימים. המשיכו לקרוא למטה על הרשימה המקיפה שלנו של המקדשים הפופולריים ביותר בסיאם ריפ.
 

1. אנגקור וואט

אנגקור וואט, שהוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשנת 1992, הוא המקדש המפורסם ביותר של סיאם ריפ. הוא ממוקם באתר הארכיאולוגי הרחב של אנגקור, ונבנה במאה ה -12 כדי לעבוד את לורד וישנו (אלוהות הינדית). על פי חוקרים, המקום שימש כמקדש קבר עבור המלך סוריאווארמן השני. כיום תוכלו לראות ולצלם את חמשת המגדלים דמויי הלוטוס, שגובהם 65 מטר, ו-2,000 גילופי אבן של אפסאראס (רקדנים שמימיים). תוכלו גם לגלות את מתחם מקדש אנגקור וואט בטיול אופניים.
 
אנגקור וואט
 

2. אנגקור ת'ום 

אנגקור ת'ום נבנה על ידי המלך ג'ייאוורמן השביעי (1181-1219) כבירה האחרונה של תקופת אנגקור. כאתר הגדול במתחם הארכיאולוגי של אנגקור, הוא מכיל חמישה שערים בגובה 20 מטר המקיפים את המתחם, ועליהם גילופי פילים מורכבים וארבע הפנים של הבודהיסטווה אבאלוקיטשווארה. הסכרים המובילים לשערים מוטבעים על ידי 108 פסלי אלים ושדים. המקדשים הבולטים באנגקור ת'ום כוללים את מקדש באיון, מרפסת הפילים ומקדש טא פרום.
 
אנגקור ת'ום
 
 
 

3. מקדש באיון

במקדש באיון כ- 50 מגדלי אבן ועליהם גילופים של ארבעת הפנים של הבודהיסטווה אבאלוקיטשווארה. הוא נמצא במרכז אנגקור ת'ום ובסוף המאה ה -12 נבנה כמקדש המדינה הרשמי של המהאיאנה הבודהיסט ג'ייאוורמן השביעי. האבנים החצובות הופךאת המבנים להיות המזוהים ביותר עם ממלכת הקמר העתיקה. גודלם של כל אחד ממגדלי ארבע הפנים הוא ארבעה מטרים והוא מיושר בכיוון ארבעת כיווני הקרדינל. מקדש באיון מצוי בין שני קירות ארוכים עם תבליטים מורכבים של שדות קרב, שווקים, טקסים דתיים וקרבות.
 
מקדש באיון
 
 
 

4. מקדש טה פרום (Ta Prohm)

מקדש טה פרום זכה להכרה בינלאומית לאחר שהופיע גם בסרט וגם במשחק הווידיאו של טומב ריידר. מנזר שקט זה הוקם באמצע המאה ה -12 על ידי המלך ג'ייווארמן השביעי להנצחת אמו. בעל600 חדרים, חצרות וגלריות, המנזר היה מיועד לאוכלוסייה של למעלה מ -70,000 איש. רובם כוהנים, נזירים, עוזרים, רקדנים ועובדים. הריסות מקדש טה פרום מוקפים כעת בעצים ענקיים ובקורות תלויות המעניקים למבקרים תחושה של גילוי מקדש אבוד בג'ונגל.
 
מקדש טה פרום (Ta Prohm)
 
 

5. מקדש באפון (Baphuon)

מקדש באפון הוא הר-מקדש בן שלוש קומות שנבנה לכבוד האל ההינדי שיווה. הוא שימש כמקדש המדינה של אודאיאדיטיאווארמן ה-2 באמצע המאה ה -11. המקדש מצוי בצפון-מערב מקדש באיון, וצורת הפירמידה שלו היא ייצוג אדריכלי של הר מירו המיתולוגי. למרות כמה ניסיונות שיקום, חלק גדול ממקדש באפוון קרס ברובו עד המאה העשרים. בכניסה למקדש המרכזי ימצאו המבקרים גילופי בעלי חיים ייחודיים.
 
מקדש באפון (Baphuon)
 

6. פרה קאן (Preah Khan)

מתחם המקדש של פרה קאן (חרב קדושה) מוקף בתעלות מגן גבוהות, שקירותיהן מעוטרות בגילופי גארודה, יצור מיתולוגי דמוי ציפור מהמיתולוגיה ההינדית. המתחם שנבנה ב-1191 על ידי המלך ג'ייאווארמן השביעי, והוקדש לאביו, כולל כניסות מבוכיות, מגדלים, חדרי טקסים, חצרות ומקדשים. המאפיינים הבולטים שלו כוללים ביתן בן שתי מפלסים והיכל רקדנים, בו תוכלו לראות תמונות של רקדני אפסרה על עמודיו. פרה קאן ממוקם שני קילומטרים צפונית-מזרחית לאנגקור ת'ום ומרביתו לא מפותח, כך שבין חורבותיו צומחים עצים רבים, גפנים וצמחייה שונה.
 
פרה קאן (Preah Khan)
 
 

7. טרסות הפיל

טרסות הפיל במרכז אנגקור ת'ום מציגות תמונות יפהייפיות של פיל וגארודה, מה שהופך אותו לאחד האתרים המצולמים ביותר באתר הארכיאולוגי של אנגקור. המרפסת המדהימה, ששימשה את המלך ג'ייאווארמן השביעי בסוף המאה ה -12 כפלטפורמה לצפייה בטקסים ציבוריים, אורכה 300 מטר וגובהה מטר וחצי. החלק הצפוני של מרפסת הפילים מעוטר בפסלים של סוס בן חמש ראשים, רקדני אפסארה ולוחמי קמר.
 
טרסות הפיל
 

8. פנום באקנג (Phnom Bakheng)

המקדש הראשי שנבנה לאחר שינוי מיקום עיר הבירה רולוס במאה ה -9. מקדש זה, שנבנה למעלה משתי מאות לפני האנגקור וואט, מייצג את הר מירו, ביתם של האלים ההינדים, ושימש גם כמקדש המדינה של המלך יאסוברמן הראשון. למרות גובהו המרשים וגרם המדרגות הצר שלו, פנום באקנג נחשב למקום האידיאלי ביותר עבור מעריצי  זריחות ושקיעות. מיקומו על צלע הגבעה מציע נוף מרהיב של הכפרים שמסביב.
פנום באקנג (Phnom Bakheng)
 
 

9. פרסטאט בנטאי סריי - Prasat Banteay Srei 

פרסטאט בנטאי סריי הוא מקדש הינדי בן המאה העשירית המאכלס כמה מהשרידים הכי שמורים בסיאם ריפ. שלא כמו המקדשים באתר הארכיאולוגי של אנגקור, הוא נבנה על ידי יועץ ברהמין עבור המלך ראנדראווארמן. המקדש הידוע במקום בשם "מצודת הנשים", מעוטר באבני חול ורודות וגילופי תלת מימד של סצינות מאפוס הרמאיאנה, כמו גם אלות נקבות (devatas) בלבוש מסורתי עם פרחי לוטוס בכל יד. לוקח כשעה להגיע לשם במונית, אך זהו אתר חובה למי שרוצה לחקור מקדשים נוספים מחוץ לעיר סיאם ריפ.
פרסטאט בנטאי סריי - Prasat Banteay Srei
 
 

10. קו קר (Koh Ker)

קו קר ממוקמת 80 ק"מ צפונית-מזרחית לסיאם ריפ והייתה בירת האימפריה הקמרית בין 928 ל- 944. זוהי עיר המקדש השנייה בגודלה אחרי אנגקור ומורכבת מכמעט 100 חורבות מקדש. המבנה המרשים ביותר בה הוא פרסטת ת'ום (Prasat Thom), מתחם מקדש גדול בן שבע קומות. גרם המדרגות שגובהו 36 מטרים, מציע נוף עוצר נשימה של קו קר, אם כי הוא נגיש רק למספר מוגבל של מבקרים. לוקח יותר משעתיים נסיעה מסיאם ריפ לקו-קר, מה שהופך אותה פחות צפופה מהרבה חורבות מקדש אחרות באזור.
 
 
 
 
קו קר (Koh Ker)
 
 

Share me now

איך להזמין את הטיול?

1
צרו קשר עם אסיאטיקה וסיפרו לנו את הרעיונות שלכם
2
קבל ייעוץ והמלצה מומחה הנסיעות שלנו
3
הגע להסכם ואשר לארגן את הטיול שלך
4
אסיאטיקה נסיעות שומרת על כל השירותים לטיול שלכם
5
הרם את המזוודה ותיהנו מטיול חסר דאגות