צור קשר

10 המנות הטובות ביותר בהאנוי - טיפים לטיולים בווייטנאם

מיטב האוכל בהאנוי הוא תענוג לא יקר ועם זאת טעים שניתן למצוא ברחובות הצרים ובשווקי הרחובות השוקקים ברובע העתיק. בהשוואה לערים אחרות בווייטנאם, האוכל בהאנוי נוטה להיות בצד המתוק יותר ומשתמש בעיקר במרכיבים שמגיעים מהים כמו שרימפס, דיונונים, סרטנים, וצדפות. תוכלו למצוא גם אוכל רחוב וייטנאמי מפורסם כמו מרק פו, ספרינג רולס, עוגות מגולגלות ושיפודים. מכיוון שלא תוכלו לסיים טיול בהאנוי בלי לטעום את המטעמים המסורתיים, ערכנו רשימת מנות מהאנוי.
 

1. צ'ה קה Cha Ca (דג בכורכום ושמיר)

 
מעדכן מיוחד מהאנוי. צ'ה קה הוא דג לבן מתובלן עם שום, ג'ינג'ר, כורכום ושמיר המוגש על מחבת. יחד עם המנה תצטרכו גם קערה של נודלס אורז, בוטנים, בצל ירוק קצוץ, פטרוזיליה, רוטב דגים ופרוסות פלפל אדום חריף - כל אלו צריכים להתערבב יחד עם הדג. מנת הצ'ה קה כל כך פופולרית בקרב מקומיים שאפילו יש רחוב בהאנוי על שמה. עם זאת, המקומות הטובים ביותר (והזולים ביותר) לטעום ממעדן פירות הים הזה הוא ב-Cha Ca Thang Long ברחוב Duong Thanh.
 
צ'ה קה Cha Ca (דג בכורכום ושמיר)
 
שעות פתיחה: כל יום בשעות 10:00-15:00, 17:00-22:00
כתובת: רחוב Duong Thanh מספר 21, העיר העתיקה, האנוי
טלפון: 5115 824 43 84 +
 

2. מיין שאו לון - Mien Xao Luon (אטריות אורז עם צלופח מטוגן)

 
Mien Xao Luon היא אפשרות טעימה נוספת לאוהבי מאכלי ים, מורכבת מאטריות אורז מטוגנות במרק צלופח בתוספת נדיבה של צלפוח קריספי, נבטי שעועית, ביצה, פרוסות מלפפון, בצל שאלוט מטוגן ופרילה סגולה. כמו מנות רבות בהאנוי, המנה מוגשת לצד עלים טריים ופרחי בננה. Dong Thinh Nha Hang Mien Luon ברובע Hoan Kiem היא מסעדה מקומית למנת מיין שאו לון, בה עלות המנה היא בין 35,000-50,000 דונג (1.5-2.5 דולר).
 
מיין שאו לון - Mien Xao Luon (אטריות אורז עם צלופח מטוגן)
 
שעות פתיחה: מידי יום 17:00-23:00
כתובת: רחוב Hang Dieu מספר 87, רובע Hoan Kiem, האנוי
טלפון: 7943 826 43 84 +
 

3. באן ת'אנג - Bun Thang (אטריות אורז עם עוף, ביצה וחזיר)

 
מנת Bun Thang, או אטריות אורז עם עוף, ביצה וחזיר, היא מנה שאפשר להינות מימנה בכל שעה ביום. המרק הצלול אך טעים מורכז מ-20 מרכיבים הכוללים: סרטנים מיובשים, דיונונים, מחית שרימפס, בצל ירוק, כוסברה, ג'ינג'ר, פטריות, לפת, רוטב דגים וחומץ. היא גם מנה אטרקטיבית באוכל של האנוי בגלל האטריות, העוף, הביצים, חתיכות החזיר ומחית השרימפס, שהמסודרים בזהירות רבה כדי להידמות לפרח. בתוך העיר העתיקה של האנוי אנחנו ממליצים במיוחד על Thang Ba Duc כיוון ששם תוכלו להנות מקערות נדיבות של לחמניות עבור בערך 30,000 דונג (פחות מ-2 דולר).
 
באן ת'אנג - Bun Thang (אטריות אורז עם עוף, ביצה וחזיר)
 
 
שעות פתיחה: מידי יום 18:00-22:00
כתובת: רחוב Cao Go מספר 48, רובע Hoan Kiem, האנוי
טלפון: 7943 826 43 84 +
 

4. באן קואון - Banh Cuon (עוגה מגולגלת) - המומחיות של האנוי

 
אידאלי לארוחת בוקר קלילה או נשנוש צהריים. מנת באן קואון היא שילוב של בשר טחון (עוף, שרימפס או חזיר), פטריית אזנונית יהודה, בצל, חזיר וייטנאמי (צ'ה לואה), נבטי שעועית מאודים עטופים באורז מאודה וקמח. טעמו הכללי עדין מאוד למרות המרכיבים המלוחים, וניתן לטבול את הבאן קואון ברוטב דגים כדי לקבל יותר טעם. תוכלו למצוא בקלות דוכני רחוב המוכרים באן קואון בכל רחבי האנוי, אך Banh Cuon Gia Truyen ברובע העתיק הוא אלטרנטיבה טובה שכן המסעדה מציעה תפריטים עם תרגומים לאנגלית.
 
באן קואון - Banh Cuon (עוגה מגולגלת) - המומחיות של האנוי
 
שעות פתיחה: מידי יום בשעות 10:00-21:00
כתובת: רחוב Hang Ga מספר 14, העיר העתיקה, האנוי
טלפון: 7943 826 43 84 +
 

5. באן גוי - Banh Goi (כופתאות מטוגנות או עוגת כרית)

 
נראת כמו כריות קטנות, מנת באן גוי מכילה אחריות נודלס שקוף קצוץ דק,פטריות אזנונית יהודה, חזיר טחון, ביצי שליו מאודים ותבלינים בתוך מאפה מקמח אורז.  לאחר מכן הוא מטוגן עד שהופך למרקם פריך ומוגש עם רוטב מתוק-חמוץ לטבילה המרוכב משום, צ'ילי, סוכר, מיץ ליים ורוטב דגים. תוכלו גם לשלב את הבאן גואי שלכם עם סלט טרי ועלי כוסברה אם מרגיש לכם שהמנה שומנית מידי.
 
באן גוי - Banh Goi (כופתאות מטוגנות או עוגת כרית)
 
שעות פתיחה: מידי יום 10:00-21:00
כתובת: רחוב Ly Quoc Su מספר 52, רובע Hoan Kiem, האנוי
טלפון: 5922 828 43 84 +
 

6. שוי שאו - Xoi Xeo (אורז דביק מתוק)

 
שוי שאו, או אורז דביק מתוק, בדרך כלל מגיע עם תוספות של שעועית מאש ירוקה, רוטב סויה ובצל מטוגן, אך תוכלו לבחור ממגוון תוספות כמו רסק כבד, עוף, צ'ה לואה (בשר חזיר וייטנאמי), בטן חזיר במרינדה או ביצים לארוחה גדולה יותר. יש מסעדות שמגישות שוי שון גם לקינוח, ועליו פתיתי קוקוס יבשים, שומשום קלוי וסוכר גבישי. מסעדת שוי שאו זולה אך בולטת היא Xoi Yen, שם תוכלו ליהנות מקערה פשוטה עבור 15,000 דונג, עם מרכיבים נוספים שנעים בין 15,000 ל- 30,000 דונג.
 
שוי שאו - Xoi Xeo (אורז דביק מתוק)
 
שעות פתיחה: מידי יום 07:00-22:00
כתובת: רחוב Nguyen Huu Huan מספר 35B, רובע Hoan Kiem, האנוי
טלפון: 1950 934 43 84 +
 

7. פו שאו - Pho Xao (פו מוקפץ)

 
כנראה שפו ידוע בעיקר כמנת אטריות אורז המוגשות במרק, ולעתים קרובות נחשב לאחת המנות הטובות ביותר בהאנוי. עם זאת, תוכלו ליהנות ממנו גם בצורות אחרות כמו פו שאו, שמטוגן עם בצל, פרוסות בקר וירקות.  אטריות פו הן בדרך כלל פריכות מבחוץ עם מרקם דביק חלק, ורוב המסעדות מוסיפות לו ביצים מטוגנות ורוטב צ'ילי למנה הפשוטה אך המשביעה הזו. מסעדת Thin במחוז Hai Ba Trung, היא מקום בו תוכלו ליהנות מפו שאו במחיר 50,000 דונג בלבד.
 
פו שאו - Pho Xao (פו מוקפץ)
 
שעות פתיחה: מידי יום 06:00-15:00
כתובת: רחוב Lo Duc מספר 13, רובע Hai Ba Trung , האנוי
טלפון: 2709 821 43 84 +
 

8. נאם קואה בה - Nem Cua Be (ספרינג רולס ממלואים בסרטנים)

 
אוכל ויאטנמי פופולרי. מנת נאם קואה בה (ספרינג רולס ממלואים בסרטנים) נמכרת בשווקי רחוב ובמסעדות מקומיות בהאנוי. מקום שנציע הוא Bun Cha Nem Cua Be Dac Kim בעיר העתיקה. החטיף הקריספי הזה נחתך לחתיכות קטנות המכילות מילויים נדיבים של סרטנים טחונים, חזיר, פטריות ותבלינים שונים. אכלו את המנה כמו המקומיים על ידי שילובה עם עשבי תיבול טריים, סלט וטבילה ברוטב.
 
נאם קואה בה - Nem Cua Be (ספרינג רולס ממלואים בסרטנים)
 
שעות פתיחה: מידי יום 11:00-19:00
כתובת: רחוב  Duong Thanh מספר 67, העיר העתיקה, האנוי
 

9. באן צ'ה - Bun Cha (אטריות אורז עם חזיר בגריל)

 
באן צ'ה היא מנה קלילה ומרעננת המורכבת מאטריות אורז, חזיר (צ'ה) ופרוסות חזיר דקות. המנה מגיעה מהמטבח של האנוי והיא גם אחת המנות הפופולריות ביותר בעיר. במקום לערבב את הרוטב עם הבשר באטריות, הבשר מופרד מהאטריות. הבשר יושב ברוטב הטבילה, שיש לו טעם מעט מתוק. עליכם לקחת כמה אטריות עם מקלות האכילה שלכם ולטבול אותן ברוטב הטבילה ואז לאכול את החזיר ועשבי התיבול הווייטנאמיים.
 
באן צ'ה - Bun Cha (אטריות אורז עם חזיר בגריל)
 

10. באן ריאו - Bun Rieu (מרק אטריות סרטנים ויאטנמי)

 
באן ריאו מורכב מאטריות אורז דקות עם סרטנים טריים ומשחת שרימפס המוגשים במרק עגבניות. בהיותה המנה העיקרית לארוחת הבוקר בקרב המקומיים, מנת באן ריאו מקושטת גם בנבטי שעועית, ממרח שרימפס, עלי עשב, תמרינד / ליים, טופו, תרד, ונתחי עגבנייה. כמו רוב מרקי האטריות הווייטנאמיים, המסעדות המקומיות מגישות בכל שולחן סל עשבי תיבול כמו סלט עלים, עלי פרילה, כוסברה וגם פריטרים סיניים מטוגנים כדי לטבול ישירות במרק.
 
באן ריאו - Bun Rieu (מרק אטריות סרטנים ויאטנמי)
 
עכשיו אתם יודעים מה לאכול בהאנוי. הגיע הזמן לנסוע לווייטנאם כדי לחוות את התרבות היפה והמטבח הייחודי. למה אתם מחכים? התבונן במבצעי הנסיעות שלנו וצור משאלות טיול משלך.
 

Share me now

איך להזמין את הטיול?

1
צרו קשר עם אסיאטיקה וסיפרו לנו את הרעיונות שלכם
2
קבל ייעוץ והמלצה מומחה הנסיעות שלנו
3
הגע להסכם ואשר לארגן את הטיול שלך
4
אסיאטיקה נסיעות שומרת על כל השירותים לטיול שלכם
5
הרם את המזוודה ותיהנו מטיול חסר דאגות