צור קשר

מדריך לטיול בהויאן

העיר הויאן, שמורה היטב ונמצאת על החוף המרכזי של וייטנאם, היא אידיאלית לגלות את המטבח, ההיסטוריה והקסם של וייאטנם. מה שהיה בעבר נמל מסחרי מייצג כעת תערובת של מבנים קולוניאליים צרפתים ואדריכלות סינית לאורך הנהר, עם הגשר המקורה שלה.
 
 

1. ההיסטוריה של הויאן

 העיר העתיקה של הויאן מציגה ארכיטקטורה מהמאה ה- 15 עד המאה ה -19. היא הוקמה רשמית על ידי לורד ממשפחת נגוין בשנת 1595, והיא דוגמא נהדרת לעיר נמל שמורה היטב בדרום מזרח אסיה של אותה תקופה. תחת שלטון נגוין הפכה הויאן לנמל המסחר החשוב ביותר בים המזרחי, במיוחד לקרמיקה ומשי באיכות גבוהה. ידועה גם בשם "חי פו" או "אתר נופש בחוף", העיר היוותה קשר חיוני בין אירופה לסין, הודו ויפן, עם אוניות שהגיעו מתאילנד, אינדונזיה, פיליפינים, ספרד, פורטוגל, הולנד, בריטניה ואמריקה. היכולות המסחריות של הויאן לא התקיימו לאורך זמן. ככל שפיו של נהר ת'ו בון (Thu Bon) נעשה בוצי יותר ויותר, ספינות לא יכלו עוד להגיע לרציף. גורלו נחתם על ידי יישום מדיניות של מאבק בסחר חוץ וקריסת משטר נגוין. עם הקצאת הזכויות המסחריות לצרפתים לעיר נמל אחרת, דה נאנג, חדלה הויאן להיות נמל פעיל בסוף המאה ה -18. פירוש הדבר שהעיר כמעט ולא הושפעה מהמודרניזציה במשך 200 שנה, מה שהעניק לנו את כל העושר של מבנים היסטוריים שאנחנו יכולים לבקר בהם וליהנות מהם כיום. הויאן היא מוכרזת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו מאז 1999. יש בה בתים רבים המציגים הן סגנונות אדריכליים מקומיים והן את השפעתן של תרבויות זרות, כולל סיניות, יפניות ואירופיות.
 
ההיסטוריה של הויאן
 

2. מתי להגיע להויאן?

בשל מיקומה במרכז וייטנאם, הויאן היא נקודת מעבר בין צפון לדרום, ולכן האקלים שלה מושפע משני חלקים אלה. האקלים של הויאן הוא טרופי המשלב גם מונסונים, עם שתי עונות ברורות (עונה יבשה מפברואר עד ספטמבר והעונה הגשומה מאוקטובר עד ינואר) וטמפרטורה ממוצעת של 29 מעלות צלזיוס לאורך רוב השנה.
 
מתי להגיע להויאן
 
התקופה הטובה ביותר לבקר בהויאן היא מפברואר עד מאי, מכיוון שהאקלים נעים עם לחות נמוכה.
ממאי עד ספטמבר זו עדיין העונה היבשה, אך הטמפרטורה עולה מ-38 ל-40 מעלות צלזיוס ביוני / יולי. זוהי גם תקופת השיא של התיירות המקומית, וזו הסיבה שתקופה זו אינה התקופה הטובה ביותר לבקר בעיר.
 
מאוקטובר עד נובמבר, האקלים בהויאן מתאפיין בממטרים תמידיים. שיטפונות וטייפונים יכולים להתרחש בתקופה זו עם גשמים עזים, במיוחד באוקטובר. לא מומלץ לנסוע להואיאן בשלב זה בגלל נוכחות תנאי מזג אוויר קשים.
 
מדצמבר לינואר: הגשמים מתחילים להיחלש והטמפרטורות נמוכות בין 19 ל-24 מעלות צלזיוס בדצמבר, וזה זמן לא רע לבקר בהויאן. אם אתם מתכננים לנסוע להויאן באותו זמן, הביאו ז'קט קליל למשך הלילה.
 

3. איך להגיע להויאן?

 
במטוס
 
הדרך הראשית להגיע להויאן הוא שדה התעופה הבינלאומי של דה נאנג (DAD). ישנן טיסות יומיות שאורכן כשעה מהאנוי והו צ'י מין. מרכז הויאן נמצא במרחק של 45 דקות נסיעה משדה התעופה. בשדה קיימות מוניות בשפע ונסיעה במונית אמורה לעלות 13-16 יורו.
 
איך להגיע להויאן
 
טיפ: בעת הזמנת המלון שלכם לטיול בהויאן, בדקו אם יש להם שירות איסוף. שירות זה בדרך כלל עולה בסביבות 10 יורו. דרך נוספת לחסוך כסף היא לנהל משא ומתן עם נהג המונית על מחיר קבוע במקום להשתמש במונה.
 
באוטובוס
 
אוטובוסי התיירים משרתים את רוב היעדים העיקריים להויאן. אם תיקחו אוטובוס מהאנוי, כנראה שזה יהיה אוטובוס לילה. תוכלו לרכוש את הכרטיסים שלכם מרוב סוכנויות הנסיעות.
 
מדה נאנג, אוטובוס עירוני מחבר את תחנת האוטובוס עם 33 דיין ביין פו(33 Dien Bien Phu) ותחנת הויאן בכל שעה. הנסיעה עולה בערך 1 אירו לכיוון אחד.
 
אוטובוסים נוסעים מדי יום ליעדים דרומיים כמו נה טראנג, דה לאט והו צ'י מין. רצוי להזמין את הכרטיס מראש כדי להבטיח מושבים טובים.
 

4. מה לעשות בהויאן?

 
טיילו בעיר העתיקה של הויאן
 
העיר שמוגדרת כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו היא קסומה, במיוחד בלילה. כשהשמש שוקעת, האורות נדלקים והויאן הופכת לעיר רומנטית.
 
שיעורי בישול
 
מה לעשות בהויאן
 
לא קשה להתאהב במטבח הווייטנאמי. שיעור בישול יכול לעזור לכם להבין כיצד מכינים את טעמיהם וליצור אותם בעצמכם בבית. מסעדות רבות מציעות שיעורי בישול בהם מתחילים מבחירת עשבי תיבול ואז לומדים להכין אוכל. המחירים משתנים, אך רובם עולים בין 350,000 ל 550,000 דונג (13 עד 18 יורו) לביקור בשוק ושיעור בישול של 4 עד 6 שעות.
 
עבודות יד וייטנאמיות
 
אתם לא יכולים לפספס את חנויות עבודות היד הווייטנאמיות או את חנויות הפנסים המפורסמות.
 
תפירה
 
מספר החייטים בהוי אן הם אינספור ואיכות המוצרים שלהם מעולה. לא במקרה זוגות מאורסים רבים מבקרים בווייטנאם. לא רק כדי לחקור את המדינה, אלא גם כדי לקבל את שמלתם ואת חליפתם שנתפרו במיוחד בשבילם. חליפה מלאה ללא נעליים עולה 90 יורו. אתם יכולים אפילו לשלוח אותה לביתכם באמצעות שירותי הדואר הויאטנמי, באמצעות סירה או מטוס, תלוי כמה אתם מוכנים לשלם עבור הובלה והמהירות שאתם זקוק לה. ביקורות של Tripadvisor יכולות לעזור לכם לבחור חייט טוב.
 
ארוחת צהריים ביורו
 
בארבע פינות הרחוב אנחנו מוכרים כריכים טעימים בפחות מיורו אחד! זהו שילוב של טעמים טעימים: חזיר, ביצה, כוסברה, בצל, גזר, מיונז וייטנאמי, פאי חזיר, רוטב צ'ילי.
 
 

5. איפה לבקר בהויאן?

 
העיר העתיקה 
 
העיר העתיקה של הויאן היא נמל מסחרי שמור היטב מהמאה ה -15 עד המאה ה-19. מרבית הבניינים ההיסטוריים שלה והדרכים צרות בנויים בסגנון סיני מסורתי. כרטיס בודד מאפשר לך להיכנס לאטרקציות המרכזיות כמו הגשר המקורה היפני, הבתים הישנים ומקדש קוואן קונג(Quan Cong).
 
גשר מקורה יפני
 
איפה לבקר בהויאן
 
גשר זה, המכונה גם הפגודה של קאו צ'ואה(Cau Chua Pagoda), הוא אחד ממצבות הזיכרון המתוירות ביותר בעיר. הגשר הוקם במאה ה-17 כדי לקשר בין רחוב טראן פו (Tran Phu) לרחוב נג'ין תי מין חאי(Nguyen Thi Minh Khai). זה איפשר לגישה לרובע היפני משכונות סיניות. הגשר מקורה ונראה כמו פגודה יפנית. הסגנון המקורי שלו נשמר בקפידה במהלך 400 השנים האחרונות. הוא מעוטר ומכוסה בפסלים מקושטים המייצגים בעלי חיים.
 
בית הפונג האנג(Phung Hung House)
 
בית דו-קומתי זה נבנה במאה ה-18. יותר משמונה דורות של אותה משפחה התגוררו בה מאז. עם זאת, מה שמייחד את המקום הזה באמת הוא העובדה שהוא יותר ממוזיאון: הוא עדיין בית ומדריך הטיולים הוא חלק מהדור השמיני הזה. כשתעקבו אחר גב' אן כשהיא מראה לכם את בית משפחתה, תראו השפעה יפנית מובהקת הן על האדריכלות והן על העיצוב.
 
בית טאן קי(Tan Ky House)
 
הבית בן למעלה מ -200 שנה ונמצא בידי אותה משפחה במשך שבעה דורות. תוכלו להתפעל מפרטים כמו הגלגלות המרימות את הרהיטים כדי להימנע מהצפות או מרפסת העץ המגולפת והיפה. בני המשפחה תמיד מתגוררים בבית הישן ונותנים חיים להיסטוריה של נכס זה בצורה מרתקת.
 
שוק מרכזי
 
אם אתם אוהבי אוכל, אין יעד טוב יותר בעיר מאשר השוק המרכזי. השוק הגדול שוכן לאורך הנהר ושופע דוכנים. הסוחרים מגישים מגוון רחב מאוד של מנות במחירים נמוכים במיוחד, כולל המומחיות של הוי אן: קאו לאו(Cao Lau). מנת האטריות הזו העשויה מירקות ובשר חזיר היא טרייה, טעימה ובלתי נשכחת.
 
שוק לילה
 
השוק ממוקם ברחוב נג'ן הואנג(Nguyen Hoang), ממש מול הגשר המקורה היפני. בשעה 17:00 יותר מ- 500 מוכרים פותחים את הדוכן שלהם ומוכרים הכל, ממזכרות, לבגדים ועד אוכל טרי. כנראה הפריט הנמכר ביותר בשוק הוא פנס הנייר, שמאיר באור בהיר לאחר רדת החשכה. קחו אותו הביתה וזכרו את הצבעים והדינמיות של שוק הלילה של הויאן.
 
הבית העירוני של פוג'יאן(Fujian)
מקום זה היה מקום ההתכנסות של סוחרים מאזור מסוים בסין בשם פוג'יאן. מאוחר יותר, חדר הישיבות הפך לאתר דתי לכבוד האלוהות טיין האו(Thien Hau). זה עדיין מקום פופולרי בקרב מבקרים ותושבים שהגיעו במקור מאזור פוג'יאן.
 
הבית העירוני של קנטונל(Cantonal)
 
כפי ששמו מרמז, בית זה נבנה על ידי עולי קנטונזיה במאה ה -19. תוכלו להתפעל מהמבנה והעיצוב הכולל דרקון מדהים העשוי מכלי חרס.
 
חוף אן באנג(An Bang)
 
אחד החופים העמוסים ביותר בווייטנאם הוא חוף אן באנג בהויאן. זה המקום המושלם להירגע בשמש או לשחייה מרעננת. בניגוד ליעדי חוף אחרים בהויאן, סחף אינו מהווה בעיה בחוף אן באנג. המשמעות היא שיש יותר חול מאשר הרבה אתרי חוף אחרים סביב.
 
 
6. מה לאכול בהויאן?
אם אתם תוהים איפה לאכול בטיול שלכם בהויאן, תוכלו לסעוד במספר מסעדות ובתי קפה, אך אם אתם מחפשים חוויה וייטנאמית אותנטית, השוק המרכזי הוא המקום להיות בו. תמורת 20,000 דונג בלבד תוכלו לאכול כמו מלכים ולבחור מבין המנות הטעימות ביותר: קאו לאו, אטריות קוואנג ובאן שיאו.
 
כמה התמחויות של הויאן
קאו לאו(Cao Lau): אטריות שמנות וצהובות מוגשות עם פרוסות חזיר עבות, נבטי שעועית, ירקות טריים, נתחי אורז פריכים ומרק חזיר.
 
אטריות קוואנג(Quang Noodle): אטריות אורז גדולות ועבות שהופכות להיות חלקו ורכות בו זמנית. הן מוגשות עם כמות קטנה של מרק עשיר מאוד ומעוטרות בדרך כלל עם חזיר צלוי, חסה טרייה, עשבי תיבול, ועוגות אורז פריכות.
 
מה לאכול בהויאן
 
Banh Vac, המכונה גם כדורי ורדים לבנים, הן כופתת קמח אורז מאודות עם בשר שרימפס טחון וקיפולים עדינים הגורמים לו להיראות כמו פרח.
 
Banh Xeo: פנקייק פריך ומטוגן העשוי מקמח אורז, מים, אבקת כורכום, ממולא בשומן חזיר, שרימפס, בצל ירוק חתוך ונבטי שעועית.
 
Com ga: אורז המבושל במרק עוף טעים ומוגש עם עוף מגורר (שהיה מבושל שלם), עשבי תיבול, פרוסות בצל דקות וקערת מרק. הוסיפו ליים וצ'ילי לטעמכם והיכונו לארוחה בריאה ומנחמת.
 
Banh mi: מיזוג של מטבח צרפתי וויאטנמי, מדובר בבאגט שהוא מצרך עיקרי ברחבי וייטנאם במילוי של מבחר רכיבים כמו מיונז, פטה, נקניקים, חזיר על המנגל, כוסברה, עשבי תיבול, ירקות כבושים, רוטב צ'ילי.
 

Share me now

איך להזמין את הטיול?

1
צרו קשר עם אסיאטיקה וסיפרו לנו את הרעיונות שלכם
2
קבל ייעוץ והמלצה מומחה הנסיעות שלנו
3
הגע להסכם ואשר לארגן את הטיול שלך
4
אסיאטיקה נסיעות שומרת על כל השירותים לטיול שלכם
5
הרם את המזוודה ותיהנו מטיול חסר דאגות