צור קשר

אטרקציות בדה נאנג והסביבה שחובה לבקר בהן

1. גשר הזהב בדה נאנג - האטרקציה החדשה ביותר בויאטנם

גשר הזהב ניצב בגובה 1,400 מטר מעל פני הים על גבעת בה נה(Ba Na) ומציע נופים מפוארים של הכפרים שמסביב. המעבר המוגבה והמוזהב בעיצוב אלגנטי מרופד בצמחי מרווה סגולים ומשתרע על כמעט 150 מטר. אבל המזחים בצורת היד הם שמביאים למבקרים את ההתפעלות האמיתית.
 
העיצוב של הגשר מגיע מחברה בשם ת.א. אדריכלות נוף, ולמרות שהידיים נראות כאילו מגולפות באבן, הן לא. "עיצבנו את מסגרת הידיים וכיסינו אותה עם רשת פלדה ואז סיימנו עם פייברגלס. כל בניית הגשר ארכה כשנה", אמר נציג החברה.
 
גבעות בה נה
 
וייטנאם חווה פריחה בתיירות ככל שיותר ויותר אנשים מגלים את היופי של המדינה המדהימה הזו. בנייה זו היא חלק מהשקעה של 2 מיליארד דולר כדי להביא עוד מבקרים לארץ היפה הזו. האם תרצה לבקר בגשר המדהים הזה?
 
ולמבקרים הסקרנים, כבר יש לנו מידע נוסף על דה נאנג וערים פופולריות אחרות במרכז וייטנאם שתוכלו לקרוא עליהן.
 

2. דה נאנג - עיר הנמל היפה במרכז וייאטנם

די נאמר על הגשר המדהים, אנו רוצים לספק לך גם מידע על ביקור בעיירת החוף הנהדרת דה נאנג. דה נאנג מסמנת את נקודת האמצע בין הבירה בצפון - האנוי, והו צ'י מין בדרום. זו העיר הרביעית בגודלה בווייאטנם. מלבד כמה נקודות לקניות ואתרים היסטוריים, הסיבה העיקרית שרוב המטיילים המבקרים בעיר זו וסביבתה הם חוף הים My Khe הידוע, הויאן, מקדש מיי סון (My Son), מוזיאון Champa, מקדש Linh Ung, הר Ngu Hanh Son.
 
חוף My Khe מפותח יותר מכיוון שהוא היה מקום פופולרי עבור חיילים אמריקאים שחיפשו שלום ורגיעה במהלך מלחמת וייאטנם. ספורט ימי קיים כאן בשפע, ובסופי שבוע וחגים המקום יכול להיות צפוף מאוד. חוף דה נאנג משתרע על פני 30 קילומטרים. הוא ידוע במים הרגועים והקרירים שלו, ופופולרי גם לדיג, סקי מים, צלילה ושיט. כמה אטרקציות פופולריות בדה נאנג:
 

2.1. נגו האן סון - Ngu Hanh Son (הר השיש)

נגו האן סון (הר השיש) ידוע כמעט לכל מי שהיה בדה נאנג. הוא כל כך מפורסם שאנשים רבים רואים בו את סמל האזור הזה ואת אחד השיאים בשביל התיירות של מרכז וייאטנם. טיול מעניין ל- Ngu Hanh Son יהווה זמן מרגיע לתיירים בווייאטנם. ההר הוא מקום קסום ומופלא עם נוף יפהפה, פגודות, מערות, הנמצא כ-8 ק"מ דרומית-מזרחית לעיר דה נאנג.
 
נגו האן סון - Ngu Hanh Son (הר השיש)
 
הרי השיש ממוקמים בדרום-מזרח דה נאנג. מדובר באוסף של חמישה הרים משיש ואבן גיר הפזורים על שטח של 2 ק"מ ונקראים על שם חמשת היסודות: קים (מתכת), מוק (עץ), ת'י (מים), הואה (אש) ות'ו (אדמה). לכל הר יופי מיוחד בצורתו, בעמדתו ובחומר ממנו עשוי הסלע.
 

2.2. מוזיאון הפסלים של צ'אם

במוזיאון הקטן והמדהים הזה נמצא האוסף הגדול בעולם של יצירות האומנות של צ'אם ששוכנים בבניינים המשלבים אדריכלות קולוניאלית צרפתית עם אלמנטים של צ'אם. הוא הוקם בשנת 1915 על ידי האוריינט אקול פרנצ'ייז ד'אסטרמה ומציג יותר מ -300 חפצים, כולל מזבחות, לינגאם (פאלוס מסוגנן המייצג את השיווה), גארודה (יצור בצורת גריפון), אפסארות (נימפות שמימיות), גנשה ותמונות של שיווה, ברהמה ו-וישנו, כולם מהמאה החמישית עד המאה ה-15. ההסברים הם לרוב קצרים מאוד, לכן אנו מציעים לך לשכור מדריך שמע (20,000 דונג - פחות מדולר) באמצעות תעודת זהות או רישיון נהיגה או להפקיד פיקדון כספי בסך $50.
 
מוזיאון הפסלים של צ'אם
 

2.3. פגודה לין אונג(Linh Ung)

פגודת לין אונג היא הפגודה הגדולה ביותר בסקלת האדריכלות האומנותית ונחשבת לאטרקציה בדה נאנג. היא מפורסמת בעיקר בשל הפסל הענק של ליידי בודהה (ליידי בודהיסאטווה) - שגובהו 67 מ'. המיקום של פגודה זו יוצר מקום נפלא בו המבקרים יכולים לנשום את מחשבותיהם דרך הים חסר והגבולות ודרך החוף התוסס.
פגודת לין אונג מציעה איזון מושלם בין הארכיטקטורה המודרנית והמסורתית של הפגודות הווייטנאמיות, במיוחד בשער של שלוש הדלתות, החדר הראשי ובית האבות. המקומיים האמינו כי פסל הליידי בודהה או אלת הרחמים לא רק מגן על הדייגים אלא גם נותן להם כוח להתמודד עם סערות וגלים חזקים.
 

2.4. גבעות בה נה(Ba Na Hills)

גבעות בה נה, הממוקומות בגובה של 1,487 מטר, הוא מתחם נופש ובילוי שמימי המשקיף על העיר דה נאנג. כדי להגיע לשם, תוכלו ליהנות מנופים עוצרי נשימה מהרכבל הרשום של בספר השיאים של גינס. בפרט, הרכבל Toc Tien - Indochina נבחר על ידי CNN והטלגרף כאחד מ"עשרת הרכבלים היפים ביותר בעולם". האטרקציות המובילות בגבעות בה נה כוללות את הכפר הצרפתי, מרתף היין Debay, פארק הפנטזיה, מוזיאון השעווה, Le Jardin D'Amour, גני פרחים.
 

2.5. חופים בדה נאנג

בביקור שלכם בדה נאנג אל תפספסו את חוף My Khe, המפורסם בשמיו הכחולים, חול לבן ורך, מדרונות עדינים, מים צלולים וחמים בכל ימות השנה ואזורים שלמים יפהפיים המוקפים בעצי קוקוס. כל הסובב אתכם משרה שלווה, טבעיות, רוגע. מסיבה זו מגזין פורבס מכנה את חוף My Khe כ"אחד החופים האטרקטיביים ביותר על פני כדור הארץ". הכרה זו ניתנה לאחר מאמץ בלתי פוסק של הממשלה ושל האגודה לשמירה של דה נאנג לשמור על ניקיון החוף, להבטיח ביטחון למבקרים, לאפשר כניסה חופשית, לשמור על מקומות אירוח נהדרים וכו'. בנוסף, חוף My Khe דורג על ידי The Sunday Herald Sun אוסטרליה כאחד מעשרת החופים הפופולאריים ביותר באסיה.
 
חופים בדה נאנג
 

3. יעדי טיול פופולריים נוספים בקרבת דה נאנג

3.1. העיר העתיקה בהויאן

העיר העתיקה של הויאן היא דוגמה שמורה להפליא לנמל מסחרי בדרום מזרח אסיה מהמאות ה -15 עד ה -19. המבנים ומפת הדרכים משקפים השפעות מקומיות וזרות שאחדו כוחות ליצירת מורשת תרבותית ייחודית זו.
להויאן אין שדה תעופה ואין תחנת רכבת, כך שהדרך היחידה להגיע לשם היא ברכב. תוכלו לשכור מונית מהעיר הסמוכה דה נאנג, שיש בה שדה תעופה עם טיסות יומיות מהאנוי, הו צ'י מין, וערים גדולות אחרות בווייאטנם. בדה נאנג יש גם תחנת רכבת, ואוטובוסים בשפע. כמה אטרקציות פופולריות בהויאן:
 

חוף אן באנג (An Bang)

חוף אן באנג הוא אחד מהחופים הבודדים בהויאן, אשר הפיתוח לא נגע בו יחסית, מה שהופך אותו לאופציה פופולרית ליהנות מהשמש וממגוון פעילויות מול הים. כמו כן, יש בו מספר אתרי נופש על שפת הים, מסעדות מאכלי ים וברים היפים עם נוף מדהים של הרי השיש הסמוכים בדה נאנג והאי צ'אם. רוב המסעדות בהויאן מציעות כסאות חוף בין 15,000 ל- 40,000 דונג, אך תקבלו אותם בחינם אם תאכלו שם.
חלק מהפעילויות הפופולריות ביותר בחוף אן באנג הן שחייה, סאפ וגלישה. אם אתם רוצים ללמוד לגלוש במהלך השהות שלכם, יש המון שיעורי גלישה. שיעורי גלישה וסאפ המוצעים על ידי קהילת הגלישה באן באנג. עונת הגלישה היא מספטמבר עד מרץ, תקופה המציעה תנאי גלים מרהיבים, אקלים חם ונעים וטמפרטורת מים ממוצעת של 25 מעלות צלזיוס.
 
חוף אן באנג
 
 

חוף קואה דאי(Cua Dai)

רצועה זו של 3 ק"מ של חול לבן אבקני משובח ממוקמת צפונית-מזרחית להויאן, מה שהופך את חוף קואה דאי למקום המושלם למצוא בקלות את גן העדן שלכם. המים צלולים מאוד עם גלים כחולים טרופיים, עדינים מספיק כדי לשחות מסביב. יש אפילו בקתות להחלפת בגדים על החוף וכמה בונגלוס לתיירים שמעוניינים להישאר לילה.
 

העיר העתיקה בהויאן

שני דברים נהדרים בעיר העתיקה של הויאן הם שהיא מספיק קטנה כדי להסתובב ברגל והתנועה לא כבדה כמו בערים גדולות יותר. חלק מהכבישים מאפשרים רכיבה על אופניים ואופנועים וחלקם רק להולכי רגל. גורמים אלה הופכים את הטיול להויאן למזמין עוד יותר לרוב המטיילים בווייאטנם, ובמיוחד לאלה שעברו את הו צ'י מין התזזיתית (סייגון) או האנוי. עם הטיפים הפנימיים שלנו, טיול בהויאן שווה את זה לחלוטין.
בתים רבים בעיר העתיקה נבנו לפני יותר ממאה שנה ויש להם השפעות סיניות חזקות שמקורן בסוחרים בגואנגג'ואו, פוג'יאן, צ'או-ג'ואו והינאן. חלק מלוחות השם מעץ מגולפים ומוזהבים בתווים סיניים, ומשקפים את נוכחותם החזקה של הסינים בהויאן מאז ימי השיא שלהם.
 

הגשר היפני

הגשר היפני בהויאן הוא אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר בווייאטנם מהמאה ה-18. זהו קטע היסטורי יפהפה של אדריכלות יפנית. אומרים שהגשר נבנה על ידי היפנים, שהתגוררו אז בהויאן, כדי להגיע לרובע הסיני דרך המים. הגשר מציג גם פסלים של שני כלבים ושני קופים המייצגים את השנים הסיניות בהן נולדו קיסרי יפן רבים. ואילו אנשים אחרים מאמינים כי בניית הגשר החלה בשנת הכלב והושלמה בשנת הקוף.
 

3.2. מקדש מיי סון

מקדש מיי סון, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הוא דוגמה נהדרת לתרבות צ'אמפה העתיקה בדרום וייאטנם ונמצא כשעה נסיעה מהויאן. זו הייתה מדינה עצמאית מהמאה ה-2 למאה ה-17, שנכבשה על ידי וייאטנם. ההריסות המרשימות בסגנון ההינדי כוללות פסלי אבן יפהפיים, מקדשים ומגדלים בסביבת ג'ונגל טרופי. מקדש מיי סון היה גם מרכז פוליטי ואדמת קבורה מלכותית. המתחם מורכב מיותר מ-70 מבנים המוקדשים לאלים ואלות הינדים. המדהים ביותר, שיווה, נחשב למגן של מלכי הצ'אמפה. ניכר מאד הטיפול המיומן שלו בלבנים אדומות ואבן חול.
כמו אתרים היסטוריים רבים ברחבי העולם, מיי סון נהרס על ידי זמן ומלחמה. עם זאת, לאחר שהוזנח במשך תקופה ארוכה, הוא התגלה ושופץ מחדש על ידי הצרפתים בשנת 1898. עם זאת, רוב המתחם המרכזי הצליח לשרוד את ההפצצות וחלקים מההריסות נבנו כעת מחדש. בסך הכל, מקדש הינדי זה מזכיר למבקרים מקומות דומים אחרים בדרום מזרח אסיה, כולל אנגקור וואט הגדול בקמבודיה. אתר חובה לכל מי שמעריך את ההיסטוריה.
 

3.3. חואה - עיר קיסרית (Hue)

העיר הקיסרית העתיקה חואה באזור המרכז הייתה בירת וייאטנם במהלך שושלת נגוין בראשית המאה ה-19. עם זאת, במהלך מלחמת וייטנאם התרחשו כמה מהסכסוכים האלימים ביותר באזור. אחת האטרקציות התיירותיות העיקריות של חואה היא המצודה המרהיבה שלה או הארמון המלכותי של העיר הקיסרית, שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. כמה אתרים פופולריים לביקור בעיר הקיסרית חואה הם:
 
חואה - עיר קיסרית
 

מצודת הקיסרות חואה

חציית נהר הבושם למצודה הענקית העתיקה היא נקודת התחלה טבעית לטיול בחואה. בעוד שהכניסה אולי נראית מעט תלולה בהתחלה, המתקנים מרווחים ומספקים מקלט רגוע מההמולה של חיי העיר. מומלץ לבלות כאן את כל היום. אם תישארו בין החומות, תוכלו לטייל בנחת בעיר הקיסרית הישנה.
ההריסות והמקדשים מספרים סיפור מרגש של עברה של וייאטנם. העיר האסורה הייתה בעבר מקום שופע להפליא עם כ -160 מבנים מפוארים. לרוע המזל הוא הופצץ בכבדות במהלך מלחמת וייאטנם וצלקות העבר מוצגות בקירות המסומנים ובחזיתות המתפוררות. עם זאת, הנוף עוצר נשימה וניכרת ההשפעה הסינית החזקה להפליא שמובילה לכמה מבנים ופגודות בסגנון סיני מרשים.
 

קבר הקיסר של הקיסר מין מאנג

כדאי לשכור אופנוע או אופניים ולצאת אל הנוף היפהפה מסביב חואה כדי לגלות את קברי הקיסרים. גולת הכותרת המיוחדת היא קבר הקיסר של המלך מין מאנג, שנמצא רק 30 דקות ברכב ממרכז העיר בגדה המערבית של נהר הבושם. המתחם משתרע על פני שטח של כמה דונם, וקיימות למעלה מ-40 אנדרטאות, קברי אבן ומקדשים שאפשר לבקר בהם, מה שהופך אותו למקום נהדר נוסף להבנה מעמיקה של ההיסטוריה של וייאטנם. אחרי סיור עירוני ארוך, אולי תתעניינו בגסטרונומיה המדהימה של חואה.
 
מקדש מיי סון
 

נהר הבושם

מכיוון שרוב האטרקציות, המקדשים והכפרים המוכרים נמצאים לאורך נהר הבושם, ישנם מספר רב של מפעילי טיולים המציעים הפלגות וסירות פדלים במחירים שונים. אפשרות פופולרית היא שייט הכולל ארוחת ערב על נהר הבושם, בו לוקחים סירת דרקון מסורתית ממזח הואונג(Huong). לאחר מספר דקות, הסירה נעצרת מול העיר הקיסרית חואה, שם תוכלו לבקר בציוני דרך מוכרים כמו פגודת Thien Mu, מקדש הון צ'ן וקבר הקיסר מין מאנג. השייט ממשיך בארוחת ערב ויאטנמית אותנטית, הכוללת מנות כמו Bun Bo Hue (מרק אטריות בקר), Banh Khoai (קרפ וייטנאמי) ו- Banh it ram (כופתאות אורז דביק מטוגנות). תוכלו ליהנות גם ממוזיקה עממית ושירה חיה לפני שהסירה תחזור למזח.
 
 

Share me now

איך להזמין את הטיול?

1
צרו קשר עם אסיאטיקה וסיפרו לנו את הרעיונות שלכם
2
קבל ייעוץ והמלצה מומחה הנסיעות שלנו
3
הגע להסכם ואשר לארגן את הטיול שלך
4
אסיאטיקה נסיעות שומרת על כל השירותים לטיול שלכם
5
הרם את המזוודה ותיהנו מטיול חסר דאגות