צור קשר

מדריך טיול הרים בסאפה

סאפה צריכה להיות בראש רשימת הטרקים שלך בויאטנם. עם הטופוגרפיה ההררית ומגוון מיעוטים אתניים, סאפה מציעה את חווית הטרקים הטובה ביותר. סצינות הטבע והתרבות עוצרות הנשימה יהפכו את השהייה לחוויה בלתי נשכחת.
 
 
מכיוון שזה המקום הטוב ביותר לטייל בוייאטנם, ישנם מסלולים שונים מקלים לקשים, מיום ליום. למתחילים זה יכול להיות מבלבל לבחור טיול ולהחליט אם הם יכולים ללכת לבד. אך אל דאגה, מאמר זה יספק לכם מידע מפורט על הטרק לסאפה.
 

1. סאפה בכללי

ממוקמת 350 ק"מ צפונית-מערבית להאנוי, סאפה היא ביתו של הר פנסיפאן, הפסגה הגבוהה ביותר בווייאטנם. בגובה 3,143 מטרים מעל פני הים, תוכלו ליהנות מהנוף המרשים ביותר של טרסות האורז של עמק סאפה. גשם יורד במהלך הקיץ ויכול להיות קר מאוד ומעורפל במהלך החורף. תוכלו אפילו לראות קצת שלג!
 
לסאפה יש את המספר הגדול ביותר של מיעוטים אתניים בווייאטנם, מה שהופך אותה לאזור התרבותי המגוון ביותר במדינה. ישנן חמש קבוצות עיקריות המתגוררות בעמקי סאפה: העמים המונג, דאו, דיי, טיי ושה-פו. מוקפת הרים ועמקים, סאפה,עם הנוף המרהיב שלה, היא מקום פופולרי לטרקים בווייאטנם.
 

2. מתי להגיע לסאפה

מזג האוויר הוא גורם חשוב מאוד בעת קבלת החלטות שכן הוא יכול לגרום לך להינות או לסבול מהחוויה. עננים יכולים להכשיל את הנוף שלך והבוץ יכול להפוך את הטיפוס ללא נוח וקשה. התקופה הטובה ביותר לבקר בסאפה היא ממרץ עד מאי וספטמבר עד נובמבר. מזג האוויר יבש ושטוף שמש בין מרץ למאי, זהו אקלים מאוד נוח לטייל בו. אבל אם תרצו ליהנות מהטרסות, ספטמבר עד נובמבר הוא זמן מושלם.
 

3. טיול טרקים בסאפה

טיול יפהייפה להחזרת התיירות למימד ידידותי ואנושי באמת.
 
טיול הרים בסאפה ללא מדריך?
סאפה היא ארץ הפלאות עם נקודות מחוץ לשביל שיפתיעו אתכם. זו יכולה להיות אפילו ההרפתקה הכי כייפית שהייתה לכם אי פעם.
האם קל ללכת לבד בסאפה? כן, זה נכון, אבל גם די קל ללכת לאיבוד מכיוון שאין מפה או מסלול ספציפי.
האם זה בטוח לנסוע לסאפה בלי מדריך? כן! אין מה לדאוג. אל תשכחו שעליכם לחזור הביתה לפני שיחשיך. בהרים הווייטנאמיים, בהם חשמל הוא מותרות, שום אור לא ינחה אתכם. תוכלו לפגוש נשים וילדים שמנסים למכור לכם דברים. אם אתם מתכוונים לקנות משהו, וודאו שיש לכם מספיק כסף לכולם, או שהם לעולם לא ישחררו אתכם.
האם תוכלו לטייל במשך כמה ימים בסאפה בלי מדריך? כן, אתם יכולים, אבל זה יהיה יותר מסובך. בדרך כלל המדריך שלכם דואג לאוכל, שתייה ומקומות לינה במהלך הלילה. עכשיו אתם צריכים לתכנן את הפרטים האלה בעצמכם. אוכל ושתייה ניתנים לארוז בקלות בתיקים. לא אמור להיות קשה למצוא משפחות מארחות. נשות המונג(Hmong) יבקשו מכם להישאר עם משפחותיהן ואם אתם יודעים להשתמש בכרטיס סים תוכלו למצוא בית מגורים מראש.
למה לצפות בטיולים בסאפה? כיף וכמה אתגרים. תוכלו לטייל בכפרים קטנים יותר במורד, לשחק עם ילדים, לטייל בשדות האורז הירוקים ובשבילים הפחות מתויירים, בהם אף תייר לא עבר לפני כן.
אם תלכו לאיבוד, תיתקלו בכמה אתגרים. אל תפחדו, בדרך כלל יש אנשים שעוברים באזור והם יכולים לעזור לך למצוא את הדרך. לפני שאתם יוצאים לטיול, בקשו ממקומי לכתוב את שם ההוסטל שלכם בווייטנאמית וכנראה בשפה אתנית מקומית. לאחר מכן תוכל להראות את השמות למקומיים שאתם פוגשים בדרך אם תלכו לאיבוד. זה יהיה פחות קשה אם תפנו למקום ידוע בסאפה, כמו שוק באק הא (Bac Ha) או כפר טא-פין(Ta Phin).
 
מדריך טיול הרים בסאפה
 
יש 3 דרגות קושי לטרקים שתוכלו לעשות בעצכם:
 
דרגה 1: קל. טיילו ובחרו את הדרך המתאימה לכם ביותר וחיו את ההרפתקה ללא תוכנית. בדרך כלל, שבילים אלה יובילו אותכם לכפרים אתניים קטנים שיעניקו לכם הבנה קטנה על סאפה.
דרגה 2: בינוני. טרקים אלה בדרך כלל מובילים למקומות יפים שתוכלו למצוא באינטרנט, אך הם אינם נגישים בקלות ברכב או באופנוע. הטיולים הללו ארוכים אך שווים את זה. הטרק הפופולרי ביותר בסאפה הוא בעמק Muong Hoa עם גבעות רבות. תחלפו על פני עמק לאו צ'אי, כפר טא ואן או כפר האו טאו בדרך.
דרגה 3: קשה. מה יכול להיות קשה יותר מהטרק שבראש הר פנסיפאן? זה נחשב לאחד הטרקים הקשים ביותר למטיילים. בדרך כלל תזדקקו לשלושה ימי טיול אך זה תלוי בדרך בה אתם לוקחים. אנו ממליצים להשתמש בפורטר שילווה אתכם לאורך הדרך.
 
החסרונות של לא לקחת מדריך:
 
אתם יכולים ללכת לאיבוד. למרות שזה לא קשה מדי למצוא את הדרך, זו אפשרות. אתם צריכים להיות מודעים לזה.
יתכן שתפספסו את כל הדברים הטובים. מדריך יודע היכן נמצאים המקומות הנכונים. יתכן שלא תוכלו למצוא את המקומות האלה מכיוון שלעתים הם נשמרים בסוד.
ללא מדריך, אתם מסתכנים בחוסר מידע תרבותי. המדריכים הם מקומיים, הם יכולים ללמד אותך הרבה יותר על היסטוריה ותרבות מקומית.
עליכם לארגן אישורים משלכם, בתי מגורים, אוכל והובלת חפציכם.
 
יתרונות של לא לקחת מדריך:
 
זה פחות יקר. ברור ומובן מאליו שזה הרבה יותר זול מאשר לקחת חלק בסיבוב הופעות. אתם
משלמים עבור כרטיסים ואוכל משלכם ולא תבזבזו כל היום.
אתם יכולים ללכת לאן שתרצו. הדרך היא עכשיו שלכם ואתה חופשיים לחקור. אתם יכולים להיות הראשונים שמצאו את עמק סאפה השני הכי יפה.
אתם יכול למצוא מקום ייחודי. גם אם המדריך שלכם נהדר, הוא ימשיך להביא אותכם לאותם מקומות, בדיוק כמו שהביא לקוחות אחרים. אם אתם עושים זאת בעצמכם, אתם יכולים ללכת בדרך שלכם.
 
מדריך טיול הרים בסאפה
 
מסלולי טרקים בסאפה:
 
אין מפה או מסלול ספציפי כשאתם צועדים לבד בסאפה. רוב הזמן אנשים הולכים לאיבוד ביופיה של סאפה, ואז מוצאים דרך לצאת מבלי לדעת אילו שבילים הם עברו. עם זאת, ישנם מסלולי טרק מומלצים. במקום הכפר העמוס ביותר, קאט קאט, תוכלו לשקול טיול בין הכפרים האתניים הפחות מתויירים באזור סאפה:
כפר Ta Van - נמצא 10 ק"מ מהעיר סאפה
כפר Lao Chai - נמצא 5 ק"מ מהעיר סאפה
כפר Sin Chai - נמצא 6 ק"מ מהעיר סאפה
כפר Hau Thao - נמצא 10 ק"מ מהעיר סאפה
כפר Ta Phin - נמצא 12 ק"מ מהעיר סאפה
כפר Ban Hoa - נמצא 20 ק"מ מהעיר סאפה
 
טיפים לטיול:
 
כללים שיש לשמור עליהם בכפרים עם מיעוטים אתניים:
אין לגעת בחפצים קדושים.
אין נשיקות בציבור.
בקש אישור בעת צילום תמונות, במיוחד של אנשים מבוגרים וילדים
היכנס לבית רק אם אתה מוזמן. מתנות לילדים יתקבלו בברכה אך הימנעו מכסף וממתקים.
שלמו עבור הארוחה אם אתם מוזמנים לארוחת צהריים או ללינה בבית
 
מדריך טיול הרים בסאפה
 
מה להביא לטרק בסאפה:
 
אוכל ומים. אין הרבה חנויות בדרך.
אם אתם רוצים לראות כפר או להתארח אצל משפחה מארחת, כרטיס SIM יהיה שימושי מאוד. יתכן שתוכלו לגשת לאינטרנט. מלבד זאת, עליכם להיות מוכנים לבעיות קליטה. הקפד לטעון את הכרטיס בטלפון שלך לפני היציאה לטיול, כאשר עדיין יש לך גישה לאינטרנט.
קרם הגנה / כובע / משקפי שמש. תלוי באיזו תקופה אתם יוצאים לטייל. אם מדובר בקיץ, זה הכרחי מאוד.
בגדים חמים. בחורף יכול להיות קר מאוד בסאפה. לפעמים למשפחות מארחות אין חימום.
מעיל גשם קל.
דוחה חרקים.
נעלי טיול טובות.
 
 

Share me now

איך להזמין את הטיול?

1
צרו קשר עם אסיאטיקה וסיפרו לנו את הרעיונות שלכם
2
קבל ייעוץ והמלצה מומחה הנסיעות שלנו
3
הגע להסכם ואשר לארגן את הטיול שלך
4
אסיאטיקה נסיעות שומרת על כל השירותים לטיול שלכם
5
הרם את המזוודה ותיהנו מטיול חסר דאגות